Ślub i wesele w plenerze

Ślub i wesele w plenerze

Która Para Młodych nie chciałaby mieć ślubu i wesela oryginalnego, pięknego i zachwycającego gości?
Jednym ze sposobów na bajeczne przyjęcie weselne jest urządzenie go w plenerze. Pogodna wiosna, długie, upalne lato i złota polska jesień stanowić mogą doskonałą oprawę weselnej imprezy.

Moda na śluby i wesela plenerowe przybyła do nas z USA i w ostatnich latach ta forma uroczystości zaczęła zyskiwać coraz większe grono zwolenników. Czerwony dywan w ogrodzie, na łące lub nad jeziorem jest idealną scenerią dla uroczystości cywilnej. Z pewnością doda jej niezwykłego uroku i wagi.

 

Ślub w plenerze – formalności i organizacja

Aby zorganizować ceremonię ślubu w plenerze należy uzgodnić to z kierownikiem urzędu stanu cywilnego. Należy złożyć podanie w USC, któremu podlega miejsce ceremonii i uiścić odpowiednie opłaty. W przypadku ślubu kościelnego trudniej pominąć zasady, które zabraniają udzielania ślubu poza kościołem. Są jednak księża, którzy twierdzą, że przykościelny ogród to także kościół 🙂

Miejsce ceremonii na ślub w plenerze.

Koszt ślubu i przyjęcia w plenerze pod namiotem jest niestety trochę wyższy od tradycyjnego przyjęcia. Powodem jest to, że trzeba pokryć dodatkowe koszty wynajęcia namiotu i podłogi – lokale które oferują taką usługę najczęściej zapewniają też możliwość przeniesienia imprezy pod dach – w przypadku złej pogody. Ważne są też kwestie nagłośnienia i oświetlenia dla zespołu weselnego lub DJ-a.

Wesele w plenerze organizowane w ogrodzie lokalu.

Najprościej znaleźć lokal, który usługę organizowania wesela i ślubu w plenerze ma w swojej ofercie – wtedy nie trzeba się martwić wynajmowaniem namiotu i jego wyposażenia. Często też lokale na swoim terenie organizują śluby plenerowe, a wesele pod dachem.

Jeśli jednak chcecie taką imprezę urządzić w miejscu, które na co dzień nie organizuje takich imprez najpierw należy uzgodnić to z właścicielem i otrzymać jego zgodę. Na rynku działają profesjonalne firmy, które ustawiają przepiękne namioty, z elegancką galą przy suficie, drewnianą podłogą, ze stylowymi żyrandolami i możliwością wynajęcia nagrzewnic, aby w nocy goście nie zmarzli. Warto pamiętać o tym, że nawet jeśli organizuje się wesele w miesiącach ciepłych, to noce bywają chłodne i nie można pozwolić, by gościom było zimno.

Namiot w którym odbywa się wesele w ogrodzie.

Namioty ustawione w ogrodzie lokalu są wodoodporne, więc nie musimy martwić się deszczem, poza tym boki tych namiotów można zamknąć. Szczegóły organizacji wesela w plenerze zawsze ustala się z lokalem, na którego terenie stoi namiot. Jeżeli istnieje możliwość wypożyczenia stołów i krzeseł z lokalu, wówczas nie musimy już ich wypożyczać gdzie indziej. Jeżeli jednak nie ma takiej możliwości, trzeba skorzystać z usług firmy, która oferuje wypożyczenie krzeseł, stołów, a także zastaw stołowych, obrusów, pokrowców na krzesła.

Wesele w plenerze we własnym ogrodzie

Trzeba spełnić pewne warunki dla obsługi cateringowej – przyłącza do ciepłej i zimnej wody, odpowiednie miejsce do ustawienia się obsługi, itd.  Wesele w ogrodzie wymaga też odpowiednio dużego terenu, by rozstawić namioty, w związku z tym firmy zazwyczaj przeprowadzają wizję lokalną, mierzą teren, równość powierzchni itd.W zależności na ile osób będzie wesele, ustawia się odpowiednio duże namioty. Standardowo przyjęto, że na 100 osób idealny namiot to 10×25 m.

Z wesela w plenerze z pewnością zadowoleni będą mali goście – bowiem dzieci z pewnością lepiej odnajdą się w ogrodzie niż w najpiękniejszej sali balowej. Zajęte zabawą, pozwolą także bawić się rodzicom. Charakter wesela na wolnym powietrzu może być zarówno formalny i uroczysty, jak i bardziej familijno-kameralny.

Dzieci podczas ślubu w plenerze.

Już przy wręczaniu zaproszeń należy poinformować gości o tym, że organizowane przez was wesele odbędzie się na świeżym powietrzu. Pomoże im to dobrać odpowiednie stroje (coś do okrycia) i obuwie (chodzenie po trawie w supercienkich szpilkach może być bardzo kłopotliwe). Wesele na powietrzu może też być pretekstem do zorganizowania dodatkowych atrakcji weselnych: pokazu fajerwerków czy podania części menu z grilla. Dla dzieci możecie zorganizować animację lub zapewnić im gry i zabawy w ogrodzie.

Komentarze